14 Eylül 2007 Cuma

AOS (Age Of Shadows) hakkında genel bilgiler - Oyun Rehberi

Virtue Sistemi

Justice : Bu erdemde ilerlemek için murderer(katil) insanları öldürmelisiniz. Her öldürdüğünüz katil size bir miktar Justice puanı vericektir. Justice levelınıza göre alıcağınız ünvanlar şöyle :

1. Seeker of Justice
2. Follower of Justice
3. Knight of Justice

Justice erdemini ilk levela ulaştığınızda aktif olarak kullanabilmeye başlayacaksınız. Virtue menüsünden Justice sembolününe çift tıklayarak başka bir oyuncuyu seçerek ona koruma önerirsiniz. Eğer oyuncu kabul ederse onu korumanız altına almış olursunuz. Bu size o oyuncuya bir powerscroll düştüğünde size de düşmesini sağlayacak. Powerscroll düşme şansı:

1.Level : %60
2.Level : %80
3.Level : %100

Sacrifice : Bu erdemde ilerlemek için fameinizi feda etmeniz gerekiyor. Fameinizi feda etmek için virtue menüsünden göz yaşı şeklindeki sembole çift tıklayarak yaratığı seçmelisiniz. Seçebileceğiniz yaratıklar : Lich, Succubus, Evil Mage ve Daemon . Levelınıza göre alıcağınız ünvanlar şöyle :

1.Level : Seeker of Sacrifice
2.Level : Follower of Sacrifice
3.Level : Knight of Sacrifice

Bu erdem size levelınıza göre belirli aralıklarla kendinizi canlandırma özelliği kazandıracaktır. Bu aralıklar :

1.Level : Haftada 1 kez
2.Level : Haftada 2 kez
3.Level : Haftada 3 kez


Silah Özellikleri :

Use Best Weapon Skill: En yüksek silah yeteneğinize göre çalışır. (SW/Fenc/Mace/Archery)
Mage Weapon: Magery yeteneğinize bağlı olarak zarar verir. Ancak magery yeteneğini bir miktar düşürür.
Damage Increase: Silahın verdiği zararı yüzde oranında artırır.
Defence Chance Increase: Düşmanınızın ıskalama şansını artırır.
Dexterity Bonus: Dexteritynizi arttırır.
Intelligence Bonus: Intelligencesınuzı arttırır.
Strength Bonus: Strengthnizi arttırır.
Hit Chance Increase: Vurma şansınızı artırır.
Hit Life Leech: Silah üzerindeki oranla verdiğiniz zararı size hp olarak geri döndürür.
Hit Mana Leech: Silah üzerindeki oranla verdiğiniz zararı size mana olarak geri döndürür.
Hit Stamina Leech: Silah üzerindeki oranla verdiğiniz zararı size stamina olarak geri döndürür.
Hit Point Increase: Hitpointinizi arttırır.
Mana Increase: Mananızı arttırır.
Stamina Increase: Staminanızı arttırır.
Lower Mana Cost: Mana kullanımını eşyanın üzerindeki oranla düşürür.
Lower Reagent Cost: Eşya üzerindeki orana bağlı olarak yüzde şansla reg harcamadan büyü yaparsınız.
Lower Requirements: Giymek istediğiniz eşyanın gerektirdiği statları düşürür.
Luck: Çıkardığınız büyülü eşya ve paranın miktarını arttırır.
Reflect Phsical Damage: Aldığınız fiziksel zararı geri döndürür.
Mana Regeneration: Mana dolma hızını artırır.
Hit Point Regeneration: Hitpoint dolma hızını artırır.
Stamina Regeneration: Stamina dolma hızını artırır.
Spell Channeling: Büyü yaptığınızda silahın elinizden düşmemesini sağlar.
Swing Speed Increase: Silahın vuruş hızını yükseltir.

Zırh Özellikleri

Damage Increase : Silahın verdiği zararı yüzde oranında artırır.
Defence Chance Increase: Düşmanınızın ıskalama şansını artırır.
Dexterity Bonus: Dexinizi artırır.
Hit Chance Increase: Vurma şansınızı artırır.
Hit Point Increase: Hitpointinizi belli bir seviyede artırır.
Lower Mana Cost: Mana kullanımını eşyanın üzerindeki oranla düşürür.
Intelligence Bonus: Intinizi artırır.
Lower Reagent Cost: Eşya üzerindeki orana bağlı olarak yüzde şansla reg harcamadan büyü yaparsınız.
Lower Requirements: Giymek istediğiniz eşyanın gerektirdiği statları düşürür.
Luck: Çıkardığınız büyülü eşya ve paranın miktarını arttırır.
Mage Armor: Studded, chainmail , ringmail ve platemail zırhlar mana doluş hızını yavaşlatır. Fakat eğer bu tür zırhlar mage armor özelliğine sahip ise mana doluş hızını etkilemez.
Mana Regeneration: Mana doluş hızını arttırır.
Mana Increase: Mananızı arttırır.
Stamina Regeneration: Staminanızı arttırır.
Spell Channeling: Büyü yaptığınızda silahın elinizden düşmemesini sağlar.



Anti-Makro Sistemi :

Bu sisteme gore 8x8 alanda en fazla 0.3 skill gain alabilirsiniz. Armslore, animallore vb. gibi target-based yeteneklerde de aynı şekilde tek eşya yada hayvan üzerinde 0.3 skill gain alabilirsiniz. Bu sebeple sürekli hedef değiştirmeli ve aynı yerde durmamalısınız.

Luck Sistemi :

Luck öldürdüğünüz yaratığın :

# Lootundan alıcağınız eşya sayısını ;
# Çıkan eşya üzerindeki özellik sayısını ;
# Çıkan eşya üzerindeki özelliğin büyüklüğünü belirler
Luck hakkında unutulmaması gereken noktalar :

# Yaratığa en çok zarar veren kişinin luckına bakılır.
# Eğer en çok zarar veren bir hayvan, summonlanmış bir yaratık ise , sahibinin luckına bakılır.
# Luck’ın hazine sandıklarından alınan loota etkisi yoktur.
# Luck ile iyi eşya çıkarmak istiyorsanız yüksel levellı yaratıkları öldürmelisiniz. Yani bir iskeletten iyi eşyalar çıkmasını beklemeyin.
# Luck öldürdükten sonra devreye girdiğinden , hırsızların yaratıklardan çaldığı eşyalar lucktan etkilenmez.



Başlangıç olarak spined veya golden bir set size 240 luck verecektir , elinizede bir golden kalkan ile silah alırsanız 320 luck ile iyi bir başlangıç yapabilirsiniz.

Luck en yüksek 1200 olarak kabul edilmektedir. Daha yüksek bir miktara ulaşsanız bile 1200 müş gibi hesaplanacaktır.
10 Luck ile 3.6 gibi iyi eşya alma şansınız var iken 1200 ile %51 şans ile iyi loot alma şansınız olucaktır. Her 10 luckta bir iyi loot alma şansınız %0.3 ile %0.6 arasında bir artış göstermektedir.


Special Ability :

Bu özel hareketlere çantanızın hemen yanındaki ,üzerinde kılıç resmi bulunan kitaba tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Bu abilityler kullanıldıklarında farklı miktarlarda mana harcarlar. Fakat Swords, Mace Fighting, Fencing, Archery, Parrying, Lumberjacking, Stealth and Poisoning skillerinin toplamı 200 veya yukarısı ise bu özel hareketleri –5 mana ile , 300 veya yukarısı ise –10 mana harcayarak yapabilirsiniz. Ayrıca üzerinizde Lower Mana Cost özelliği olan eşya varsa bu da düşürücektir.

First ability için silah yeteneğiniz 70 , secondary ability için 90 olmalıdır. Büyü kitaplarındaki büyülerin ikonlarını çekip nasıl kısayol olarak kullanabiliyorsanız , ability kitabındaki yetenekleride çekerek kısayol oluşturabilirsiniz. Bu kısayollara çift tıkladığınızda kırmızı renk alıcak ve bir dahaki saldırınızda kullanılacaktır.

Armor Ignore [30 mana] : Karşıdaki kişinin sanki zırhı yokmuş gibi vurabileceğiniz zararın %90’ını vurur. Pvpde çok kullanılan ve karşınızdakini hiç beklemediği bir anda öldürelebilecek bir vuruştur.

Bleed Attack [30 mana] : Vurduğunuz kişinin kan kaybederek 10 saniye boyunca zarar almasını sağlar. Verdiği zarar azalarak devam eder. Giyilen zırhın bir etkisi olmayacaktır . Bandajlayarak açılan yara kapatılma suretiyle durdurulabilir .Büyücülerin büyülerini bozmak için ideal bir yöntemdir.

Paralyzing Blow [35 mana]: Bu manevraya maruz kalan birisi bir süre boyunca hareket edemez ve büyü yapamaz. Oyuncularda 3 , npclerde 6 saniye etkilidir. Paralyze büyüsünden farklı olarak , paralyze olmuş kişi zarar alsa bile 3 saniye dolmadan kurtulamaz. 80 anatomy ve 90 wrestling yeteneğine sahip kişiler bu özelliği çıplak el ile kullanabilirler.

Mortal Strike [30 mana] : Vurduğunuz oyuncu yada npc bir süre kendini iyileştiremez. Bu süre oyuncularda 6 saniye , npclerde " alt="by" border="0" /> saniyedir. Bu manevraya maruz kaldığınızda health barınızdaki ibare parlak sarı bir renk alır.

Disarm [20 mana] : Vurduğunuz kişinin silahını düşürür ve 5 saniye eline alamamasını sağlar. 80 armslore ve 70 wrestling yeteneğine sahip kişiler bu özelliği çıplak el ile kullanabilirler.

Dismount [30 mana] : Vurduğunuz kişiyi attan düşürür. Ama sizinde at üzerinde olmamanız gerekir. Fakat elinizde Lance var ise attan inmenize gerek yoktur. Düşen kişi ayrıca ekstra zarar alacaktır.

Shadow Strike [25 mana] : Kullanabilmek için 80 stealth skili gereklidir. Vurduğunuz kişiye %25 fazla zarar verir ve vurduktan sonar hide olursunuz.

Moving Shot [20 mana]: Koşarak ok atabilmenize olanak sağlar. Fakat ıskalama şansı yükselir.

Whirlwind Attack [25 mana] : Çevrinizdeki bir kare içindeki herkeze vurur. Guild üyelerinize , criminal veya katil olmayan insanlara zarar vermez. Eğer katilseniz tam tersi geçerlidir.

Crushing Blow [30 mana]: %50 daha fazla fiziksel zarar verirsiniz.

Concussion Blow [30 mana]: Bu vuruş yüksek hitpointe sahip , fakat manası düşük olan kişilere yüksek zarar verir .Verdiği zarar 10-40 arasında değişir. Fiziksel resistin bu vuruşa karşı bir etkisi yoktur.

Infectious Strike [20 mana] : Silahınıza zehir sürülü ise zehiri aktarabilmek için bu yeteneğini kullanmak zorundasınız. Normal silah skiline sahip olanlar kılıca sürülü olan zehiri direk aktarıcaklardır. Fakat Poisoning yeteneğine sahip iseniz , vurduğunuz poisonun levelının bir üste çıkma şansı olacaktır. Örneğin silahınızda deadly sürülü ise , lethal vurabileceksiniz. Poisoning yeteneğinizin yüzdesi , bir üst level poison vurma yüzdesini belirler. Yani %50 poisoning ile %50 şans var ise %100 poisoning ile %100 şansınız olacaktır. Lethal poison daha yüksek zarar vermesinin yanında vampir formundaki necromancerlar tarafındanda resist edilememektedir.


Chivalry Büyüleri :

Her Chivalry büyüsünü kullanabilmek için belli tithing pointe ihtiyacınız vardır. Tithing point ankh üzerine tıklayarak , ve daha sonra para bağışlayarak kazanılabilir.


Close Wounds [10 mana 10 tithing point 0 skill]: 7-37 arası hp iyileştirir. Yüksek karma etkilidir

Cleanse by Fire [10 mana 10 tithing point 5 skill] : Üzerinizdeki zehri geçirir , fakat sizi yakar ve belli bir zarar verir. Bu zarar karma yükseldikçe düşer.

Remove Curse [20 mana 10 tithing point 5 skill] : Hedef üzerindeki Clumsy, Weaken, Feeblemind, Paralyze gibi büyüleri ve necromancer büyülerini kaldırır. Karma büyünün başarılı olmasından etkilidir.

Consecrate Weapon [10 mana 10 tithing point 15 skill] : Elinizdeki silahı güçlendirerek , karşınızdaki kişi ya da yaratığın en düşük resistine gore zarar verir. Karmaya gore süresi 3-11 saniye arasındadır .

Sacred Journey [20 mana 20 tithing point 15 skill] : Magelerdeki recall büyüsü gibi , başka bir yere ışınlanabilmenizi sağlar. Kullanabilmek için savaşmıyor olmalısınız.

Divine Fury [15 mana 10 tithing point 25 skill] : Vurma hızınızı , vurma şansınızı ve vurduğunuz zararı yükseltir ve defansınızı düşürür. Ayrıca staminanızı tazeler. Karmaya bağlı olarak 7-24 saniye arasıdır.

Dispel Evil [15 mana 10 tithing point 35 skill] : Necromancer summonlarını yok etmek için kullanılır. Karşınızda şekil değiştirmiş bir necromancer varsa ona stamina ve mana zararı verir. Paladinin karması ve chivalry skilli ile necromancerın fame ile necromancy skilli bu büyünün işe yaramasında etkilidir. Ayrıca karmanızın yüksekliğine bağlı olarak hedeflediğiniz yaratığı sizden kaçırabilir , uzaklaşmasını sağlayabilirsiniz.

Enemy of One [20 mana 10 tithing point 45 skill] : Bu büyüyü yaptıktan sonra saldırdığınız ilk yaratık türü karmaya bağlı olarak 1.5 ile 3.5 dakika arasında sizden daha fazla zarar alır. Fakat diğer yaratıklar size daha çok zarar verir.

Holy Light [15 mana 10 tithing point 55 skill] : Çevrenizdeki yaratık yada oyunculara karmanıza bağlı olarak 7-24 arası enerji zararı verir.

Noble Sacrifice [20 mana 30 tithing point 60 skill] : Çevrenizdeki oyuncuları canlandırır , iyileştirir ve üzerlerindeki zehiri kaldırır ve sizing hp nizi ve mananızı 1 e indirir. İyileştirdiğiniz hp , canlandırdığınız kişi sayısı karmanıza bağlıdır.


Necromancy Büyüleri :

Curse Weapon : Silahınıza büyü yaparak kısa bir süreliğine vurduğunuz zararın %50 sini size kazandırır.

Pain Spike : Direk olarak oldukça yüksek bir zarar verir. Fakat vurduğunuz yaratık yada oyuncu hala yaşıyorsa 10 saniye içinde verdiğiniz zarar iyileşir. Ayrıca %40 staminayı düşürür. Zırhın savunmada bir etkisi yoktur. Resisting spelsl skili bir nebze zararı azaltmaktadır.

Corpse Skin : Fiziksel ve Cold resistlerinizi yükseltirken , fire ve poison resistlerinizi düşürür.

Evil Omen : Bir çeşit lanet büyüsüdür. Attığınız kişi üzerinde sadece kısa bir süreliğine etkilidir ve verdiğiniz ilk zarardan sonra eskisini kaybeder. Vericeğiniz zarar normalden %25 fazla olur , vurduğunuz poison bir level üste çıkar ve resisting spells yeteneğini düşürür.

Blood Oath : Attığınız kişi ile aranızda bir bağ kurulur. O kişinin size verdiği zarar artar fakat verdiği zararın aynısını kendiside görür.

Mind Rot : Attığınız oyuncu büyü yaparken harcadığı mana %25 artar.

Animate Dead : Diğer oyuncuların cesetleri dışında bazı yaratıkların cesedinden çeşitli yaratıklar kaldırabilirsiniz. Bu yaratıklar komutlarınızı dinlemez , ama sizi yavaşça takip edip saldırdıklarınıza saldırırlar.

Poison Strike : Attığınız kişiye poison zararı verir. Ve bir kare yakınındakilere %50 , 2 kare uzağındakilere %33 zarar verir. Mavi bir oyuncu iseniz korkmayın diğer mavilere zarar vermez.


Age of Shadow ile değişen büyü özellikleri :

Reactive Armor : Artık bu büyü eskiden olduğu gibi size verilen zararı geri yansıtmıyor. Fiziksel resistinizi yükseltip , diğer resistlerinizi düşürüyor [her resisten 5 düşürüyor ]. (Inscription skil/20)+15 formülü ile artıcak fiziksel resist oranını bulabilirsiniz. Büyü tekrar yapılana kadar etkisini kaybetmeyecektir.

Magic Reflection : Reactive armorun zıttı olan bir büyüdür. Fiziksel resistinizi (25 - (Inscription / 20)) formülüne bağlı olarak düşürecektir. Diğer resistlerinizi 10 arttırır. Tekrar yapılana kadar etkisini kaybetmez.

Poison ve Poison Field : Eğer Poisoning skiliniz 100 ise , artık bu büyüler ile her zaman deadly poison vurabileceksiniz. Ayrıca yüksek resisting spell skili ile bu büyü resist edilebilir tamamen.

Protection : Büyü yaparken herhangibir zarar alırsanız büyü başarısız olucaktır. Fakat üzerinizde protection varsa başarısız olmayacaktır. Fakat protection büyüsü yaptığınızda , fiziksel resistiniz 25 , resisting spells skiliniz yarı yarıya düşücektir. Ayrıca büyü yapma hızınız –2 azalıcaktır.

Insurance Sistemi :

Bu system ile öldüğünüzde eşyalarınızı kaybetme riski olmadan rahatça gezebilirsiniz. Bir eşyayı insurelamak için öncelikle karakterinizin üstüne bir kez tıklayın , “Toggle Item Insurance” diye bir seçenek göreceksiniz menüde onu seçin ve daha sonra istediğiniz eşyayı hedefleyin. Bankanızdan parça başı 600 gp çekilecek ve her öldüğünüzde parça başı 300 gp kaybedeceksiniz. Üzerinde “Cursed” yazan eşyalar insure edilememektedir. [Powerscrollar gibi]

Üzerinize tıkladığınızda menüde Auto Renew Insurance seçeneği seçerseniz öldüğünüz zaman eşyalarınız tekrar insurelanıcak ve bankanızda para bulundukça eşyalarınızı kaybetme olasılığını yok etmiş olacaksınız. Bu özelliği iptal etmek için tekrar üzerinize tıklamalı ve cancel seçeneğini seçmelisiniz.

Arcane Gem ve Arcane Eşyalar :

Arcane gem Juka lord ve Juka mage yaratıklarından bulunabilir. Grandmaster bir tailor bu gemlerden birine çift tıklayarak bir giysiyi seçtiğinde , bu giysi arcane özelliği kazanır. Seçilebilen giysi çeşitleri sınırlıdır , bunlar : Robe, Cloak , Boots yada Thigh Boots ve Gloves tur.

Arcane özelliği olan bir eşya max 20 şarja sahip olacaktır. Üzerinizde arcane bir eşya var iken reg kullanmadan büyü yapabilirsiniz. Büyünün levelına göre şarj eksilecektir. Örneğin 8. level olan energy vortex büyüsü ,giysiden 8 şarj eksiltecektir.


Bazı Skiller Hakkında Önemli Noktalar :


Parrying yeteneğindeki değişiklikler :

# Artık çift elli silahlar ilede parry etme şansınız var. Fakat çift elli silah ile parry ederken parry skilinizin yarısı ile hesaplanıcaktır. Örneğin 100 parry skiliniz var ise, 50 skiliniz varmış gibi hesaplanıcaktık.

# Eğer size yapılan special abilityi parry ederseniz size etki etmeyecek ve karşı taraf yinede mana kaybedicektir.

Focus yeteneği :

Bu yetenek magelerin meditasyon yeteneği ile benzerlik gösterir. Fakat hem mana hem de stamina doldurur , fakat meditasyon yeteneğine oranla dolan mana azdır. Üzerinizdeki zırhtan etkilenmez. Pasif çalışır .


Meditation yeteneği hakkında unutulmaması gereken bir özellik :

Meditasyon yeteneğinizi tam anlamıyla kullanabilmek için üzerinizde leather dışında , studded, chainmail, ringmail ve platemail türü zırhlar bulunmamalıdır. Fakat üzerinde “Mage Armor” özelliği varsa bu zırhlarıda giyebilirsiniz. Aksi halde bu zırhlar ciddi biçimde meditasyon hızını düşürecektir.

Hiç yorum yok: